پدیده تجمع غذا در فواصل بین دندانی


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : شنبه 6 آذر 1400
بازدید : 278
نویسنده : mozhgan

پدیده تجمع غذا در فواصل بین دندانی در اثر شرایط گوناگونی پدید می آید. تجمع غذایی در همه دندان ها اتفاق نمی افتد و بیشتر در یک یا چند تا از دندان ها دیده می شود. در زیر به برخی از شرایط ایجاد تجمع غذایی در فواصل بین دندانی اشاره ای می کنیم. با کلینیک دندانپزشکی ترمیم و زیبایی دندان همراه باشید.

علل تجمع غذایی در فواصل بین دندانی

احتمال دارد بعد از درمان دندان ها و پر کردن آنها با مواد پر کننده، این مواد بعد از گذشت زمانی از دندان ها جدا شوند یا بریزند و فضاهای خالی ای در فواصل بین دندانی ایجاد کنند که باز محل خوبی برای غذاهای مانده در دهان است.

رفع گیر غذایی دندان

احتمال دیگر این است که روکش دندان یا پروتز دندان حرکت کند و شرایط لازم برای تجمع غذایی را فراهم آورد. البته گفتنی است که دندان ها به صورت نرمال همیشه در تحرک هستند، این تحرک های بین دندانی نیز می توانند یکی از عوامل ایجاد تجمع غذایی باشند. دندان ها در حرکت های طبیعی خودشان با دندان های کناری یا دندان هایی که به تازگی ترمیم (درمانترمیمی دندان) شده اند برخورد می کنند و اگر این برخوردها شدت زیادی داشته باشند منجر به ساییده شدن دندان ها می گردد، ساییدگی دندان ها می تواند فاصله بین دندانی را باعث شود و مانده غذاها را در خود جا بدهد.

بیشتربخوانید... دندانپزشکی بارداری

درمان تجمع غذایی در فواصل بین دندانی

اگر علت تجمع غذایی در فواصل بین دندانی به خوبی و درستی تشخیص داده شود می توان برای آن درمان مناسبی را تجویز کرد. در بسیاری از موارد با درمان و پر کردن اصولی فواصل بین دندانی می توان این پدیده را برطرف نمود. عوض کردن مواد پرکننده دندان ها یا تعویض روکش دندان راهکار دیگری است که می تواند این مشکل را برطرف کند.

درمان گیر غذایی دندان

شما می توانید از پوسیدگی بین دندان های خود جلوگیری کنید و تنها یک راه مناسب برای آن وجود دارد و آن استفاده از نخ دندان است. اگر نخ دندان را به روش درستی استفاده کنید بیشتر مشکلات مربوط به پوسیدگی دندان از بین می رود و احتما تجمع غذایی فواصل بین دندانی نیز کمتر می شود.

بیشتربخوانید... پر کردن دندان





:: موضوعات مرتبط: سلامت دهان و دندان , ,
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








به وبلاگ من خوش آمدید

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مجله سلامتی و آدرس salamatmag.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com